wtorek, 27 stycznia 2015

Ratusz w Wiedniu


 Ratusz Wiedeński

Wybudowany w latach 1872-1883 był on wzorowany na ratuszu w Brukseli.
Przed ratuszem rozciąga się plac ratuszowy , wzdłuż którego są posagi zasłużonych dla miasta.na którym w lecie  jest dywan kwiatów a zimą organizowane jest lodowisko.
Do ratusza można dojechać metrem które znajduje się za Ratuszem oraz tramwajem dojedzie się do placu musztrowego. 
Miałem przyjemność robić to zdjęcie podczas Jarmarku Świątecznego gdzie znajdowało się mnóstwo pięknie ozdobionych budek które  to były wypełnione ozdobami, winem i słodyczami .
Wielkim zaskoczeniem była dla mnie atmosfera świąt już w połowie listopada .
Częstym widokiem są sprzedawcy zachęcający do spróbowania Maroni (pieczone kasztany), lecz nie byłem przekonany mimo  to jestem zwolennikiem próbowania specjałów kuchni tzw ,,tubylców'' ,zauważyłem ciekawie wyglądające ciasto z dodatkiem pieczonych kasztanów , spróbowałem i moim zdaniem szału nie ma  ale to jest kwestia smaku .
Ratusz znajduje się przy ul. Universitatsring

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz